What is the maximum price you would pay for rims.

6UE5t

6,000 RPM
Senior Member

6UE5t

6,000 RPM
Senior Member
Oct 8, 2010
6,756
1,300
1,713
Kuala Lumpur
Bro. TitanRev change bigger no problem......hahaha

For me, still love Max or UHP category. I still love driving fast in the wet..... :driver:
I also limit to max category, not that I want to drive fast in the wet but just a good safety net for my average driving skill.
 

6UE5t

6,000 RPM
Senior Member

6UE5t

6,000 RPM
Senior Member
Oct 8, 2010
6,756
1,300
1,713
Kuala Lumpur
Since we are talking about tires too, which most grippy tires for size 195/50/16 for around rm200 per tire?
Wah for that low budget a bit difficult for 16', maybe just Maxxis Victra I-Pro. For 16' you need budget around rm300 to get good ones like Goodyear F1 Sport or Michrlin PS4.
 

brokenjars

Known Member
Senior Member

brokenjars

Known Member
Senior Member
Jun 7, 2012
229
16
1,518
Kedah
Wah for that low budget a bit difficult for 16', maybe just Maxxis Victra I-Pro. For 16' you need budget around rm300 to get good ones like Goodyear F1 Sport or Michrlin PS4.
Haha yeah i know rm200 is kinda low for uhp performance tires.
So far i found 3 tires. I like accelera design with 200 tw, but its hardly any shop selling and the brand is a bit unknown.
Accelera 651
Toyo TR1
Maxxis vitra ipro
 

vr2turbo

Beyond 20,000 RPM!
Helmet Clan
Moderator

vr2turbo

Beyond 20,000 RPM!
Helmet Clan
Moderator
May 11, 2010
29,997
8,385
1,713
Petaling Jaya
Haha yeah i know rm200 is kinda low for uhp performance tires.
So far i found 3 tires. I like accelera design with 200 tw, but its hardly any shop selling and the brand is a bit unknown.
Accelera 651
Toyo TR1
Maxxis vitra ipro
Accelera are Indonesian tyres. The 651 are extreme tyres. If can get at RM200 should try them out......lol
 

vr2turbo

Beyond 20,000 RPM!
Helmet Clan
Moderator

vr2turbo

Beyond 20,000 RPM!
Helmet Clan
Moderator
May 11, 2010
29,997
8,385
1,713
Petaling Jaya
I remember you recommended Rovelo too... that is below RM200... I asked Kedai Papan before around RM170
Yours is 15", right? Rovelo extreme is the Road Racer R1. Nowadays many China makes too like Farroad X Arrow....
 

ReVolvolution

Known Member
Senior Member

ReVolvolution

Known Member
Senior Member
May 4, 2005
245
0
3,016
Haha yeah i know rm200 is kinda low for uhp performance tires.
So far i found 3 tires. I like accelera design with 200 tw, but its hardly any shop selling and the brand is a bit unknown.
Accelera 651
Toyo TR1
Maxxis vitra ipro
among these 3, I would go for Toyo hands down.
 

ReVolvolution

Known Member
Senior Member

ReVolvolution

Known Member
Senior Member
May 4, 2005
245
0
3,016
Yours is 15", right? Rovelo extreme is the Road Racer R1. Nowadays many China makes too like Farroad X Arrow....
Rovelo is good meh? It’s from Vietnam and the company is owned by China‘s Sailun which makes one of the world worst tyres according to most report.
 

6UE5t

6,000 RPM
Senior Member

6UE5t

6,000 RPM
Senior Member
Oct 8, 2010
6,756
1,300
1,713
Kuala Lumpur
Haha yeah i know rm200 is kinda low for uhp performance tires.
So far i found 3 tires. I like accelera design with 200 tw, but its hardly any shop selling and the brand is a bit unknown.
Accelera 651
Toyo TR1
Maxxis vitra ipro
651 is Extreme category and I read in the reviews this tire needs quite a bit of warm up otherwise the grip is rather poor.

TR1 can get for rm200? I saw mostly closer to rm250.

If budget only rm200, I highly recommend to just downsize to 15 instead so you can get proven good ones like PS3.
 
  • Like
Reactions: vr2turbo

Random Post Every 5 Minutes

on 25.10.13 @ approx 8:30am along ELITE highway this silver Proton Exora bearing number plate
BLM 7713 was exiting the junction from Putra Heights & joining the highway, he suddenly shoot to the fast lane, clipped my dad's car & made the car spun 180 degrees & hit the barrier.

both of them went to make a police report but the other party told the police officer another story, maybe trying to cover up himself. Now my dad's car has to claim total lost because of this ba*tard.
its a young...
Ask a question, start a discussion or post something for sale!
Post thread

Enjoying Zerotohundred?

Log-in for an ad-less experience