Police car stolen at seksyen 9... shah alam

matt_pp

May 5, 2007
Hi All,

I stumbled this news today at Hmetro..... Padan muka.. maybe from now on.. the police will seriously come out with a plan to prevent car thief...

Kereta ketua polis ghaib
Oleh Suraya Roslan
[email protected]
2010/05/07

SHAH ALAM: Jenayah tidak mengenal mangsa dan ini terbukti apabila kereta rasmi Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar turut dilarikan pencuri ketika pemandunya meninggalkan kenderaan itu di tempat letak kereta di hadapan sebuah restoran di Jalan Tengku Ampuan Zabedah 9/H, Seksyen 9 di sini, pagi semalam.

Difahamkan, ketika kejadian kira-kira jam 9 pagi, pemandu Proton Perdana V6 berwarna hitam berkenaan yang berusia 30-an yang juga anggota polis berpangkat koperal, singgah di situ untuk bersarapan.

Bagaimanapun, sebaik kembali semula ke kereta kira-kira 20 minit kemudian, dia mendapati kenderaan itu sudah lesap.

Menurut sumber, mangsa yang panik menghubungi balai polis bagi memaklumkan kejadian itu.

“Sekumpulan anggota dihantar ke lokasi kejadian sebelum membawa pemandu terbabit ke balai polis untuk dirakam percakapan,” katanya.

Difahamkan, pemandu terbabit turut menghubungi Khalid yang berada di luar negara untuk memaklumkan kehilangan kereta itu ketika dia dalam perjalanan ke balai polis bagi melaporkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaluddin ketika dihubungi, mengesahkan kejadian itu.

“Laporan polis dibuat pemandu terbabit kira-kira jam 10 pagi dan usaha mengesan kereta terbabit sedang dilakukan,” katanya. Noor Azam berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan kerana mencuri.

Menurutnya, polis sudah membuat hebahan mengenai kehilangan kereta itu ke semua Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri serta balai polis.

“Bagaimanapun, kita tidak tahu sama ada kereta itu masih berada dalam negara atau sudah dibawa keluar,” katanya.

Usaha wartawan Harian Metro menghubungi Khalid gagal dan difahamkan beliau kini berada di luar negara kerana urusan kerja.

artworkz

500 RPM
Jul 3, 2008
JB
funny.."Menurut sumber, mangsa yang panik menghubungi balai polis bagi memaklumkan kejadian itu."

last time my car was broken in, police officer say this is common case, kalau boleh claim saja insurans. kita tak boleh buat apa-apa.

yeehau86

Helmet Clan
Feb 10, 2007
maybe they should install Viper alarm in their cars :rofl:

DanzEterna

Nov 1, 2007
PJ
www.primeperdanaclub.com
funny.."Menurut sumber, mangsa yang panik menghubungi balai polis bagi memaklumkan kejadian itu."

last time my car was broken in, police officer say this is common case, kalau boleh claim saja insurans. kita tak boleh buat apa-apa.
ahahaa.tell the officer....klu itu mcm...kita pon x boleh buat2 apa2 lu punya kereta....
claim insurance lo.....:biggrin:

csl

1,000 RPM
Aug 22, 2005
Malysia
Last time got 1 high rank officer palm got chopped before killed in his own house, by some indon robbers. So, as per usual, hangat2 tai ayam for a while and people still dying caused by crime everyday. Car that belongs to the gov which no need to pay got stolen so what? I bet you tonight still have people lost their car. When a person is just focusing on cari makan, a good job will never be done? When got operasi for night clubs or disco, they skip those place and go to take people from snooker center then go back balai to check urine, what can we say?

I'm not saying the team is useless. But the boss-boss is really lousy to manage the team.

SE86

Known Member
Nov 21, 2005
i also lost my car 4 years back..the police told my dad that ini kes biasa..banyak orang pun hilang kereta..kalau dapat cari kita cari kalau tidak dapat cari kita biarkan kes itu..

got police officer like that also. My car was juz painted 2 weeks before that and was ready for an engine transplant..but the week the car supposed to enter workshop already stolen..eventhough it is a KE70 but its still a car..

There was a friend of mine lost his bike and the police found the bike back and didnt even inform the owner..after a year the owner went back to the police station and ask than onli they say the motor found back..

DanzEterna

Nov 1, 2007
PJ
www.primeperdanaclub.com
i also lost my car 4 years back..the police told my dad that ini kes biasa..banyak orang pun hilang kereta..kalau dapat cari kita cari kalau tidak dapat cari kita biarkan kes itu..

got police officer like that also. My car was juz painted 2 weeks before that and was ready for an engine transplant..but the week the car supposed to enter workshop already stolen..eventhough it is a KE70 but its still a car..

There was a friend of mine lost his bike and the police found the bike back and didnt even inform the owner..after a year the owner went back to the police station and ask than onli they say the motor found back..
klu biasa car gets stolen everytime, better wake up dammit & do something bout it......
my bro in law once told me, he saw 3 low rank officers in the gambling den (play makhey, horse racing), after they lost their money, they were pissed then want to hold a raid there...& try to pau some money out of the owner...when my bro in law walked in & asked wat are they doin, they just bowed their heads & walk off........

MingFai

Known Member
Apr 18, 2010
P.J Jln Gasing
nowdays those police siao liao... police = gangster
always pow those blangla ppl for nothing~ zha lan dou lo...
crap!!!

yeehau86

Helmet Clan
Feb 10, 2007
did you all read the road block issue? :listen:

DanzEterna

Nov 1, 2007
PJ
www.primeperdanaclub.com
yee hau,
which 1? the guy that rakam the whole footage of the JPJ officer that asking for duit kopi wan ah using his SLR camera....
whoa.....i really respect that guy man.....

Random Post Every 5 Minutes

hi all....,

can someone tell me where to do that carbon-like sticker job for my car bonnet? in klang valley area... hv any of u guys done this?

how much will it cost probably....?

thanx :shades_smile:
Ask a question, start a discussion or post something for sale!
Post thread

Online now

Enjoying Zerotohundred?

Log-in for an ad-less experience