WTD when road block for 'Mivec top' + 'Ori 4G93 block'

JackWaiKit

Known Member
Senior Member

JackWaiKit

Known Member
Senior Member
Aug 9, 2008
262
5
1,518
www.friendster.com
Hey guys,
need you all some advice here!:hmmmm:

Recenly i just block by police...
hey said my Mivec top with ori putra need a Puspakom letter...becoz i'm mivec but not proon block...:mad:

God damn...:thefinger:
Grand is only written engine block #...
Never mentioned no matter turbo or mivec or Vtec!
Since my block sill ori...definately will be safe ya!?!?!?

So they say need to pull my car to JPJ!!!:mad:

Any experience???
Pls share ya! ;) :biggrin:
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
oh gosh... but i think they are just threatening you to get some duit kopi, as you didn't ketuk engine number right, what reason can they use to detain your car?

But did u act lcly? or loud exhaust? :biggrin:
 

shazmi3

1,000 RPM
Senior Member

shazmi3

1,000 RPM
Senior Member
Mar 16, 2005
1,017
4
3,138
Damansara
Hey guys,
need you all some advice here!:hmmmm:

Recenly i just block by police...
hey said my Mivec top with ori putra need a Puspakom letter...becoz i'm mivec but not proon block...:mad:

God damn...:thefinger:
Grand is only written engine block #...
Never mentioned no matter turbo or mivec or Vtec!
Since my block sill ori...definately will be safe ya!?!?!?

So they say need to pull my car to JPJ!!!:mad:

Any experience???
Pls share ya! ;) :biggrin:

take the summon and see wat he wanna charge... then take the pic of ur engine bay on the spot make sure got time and date stamp...bring the case to court...theres no such thing that u cant use other head..just make sure ur block is same as on the grant.. trust me...
after that wat happened?
 
Last edited:

joe_mirage

1,000 RPM
Senior Member

joe_mirage

1,000 RPM
Senior Member
May 7, 2006
1,030
44
1,648
rotationperminute.blogspot.com
should be no prob using mivec head on putra/proton block. hmmm ... maybe they just wanna threaten you like wat zac said earlier.
 

calvin9683

Senior Member
Senior Member

calvin9683

Senior Member
Senior Member
Jul 5, 2004
1,768
171
3,163
JB
stupid police la...
dunno anythin wanna act like they damn smart....
ask him go JPJ together n verify lo....
 

JackWaiKit

Known Member
Senior Member

JackWaiKit

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 9, 2008
262
5
1,518
www.friendster.com
oh gosh... but i think they are just threatening you to get some duit kopi, as you didn't ketuk engine number right, what reason can they use to detain your car?

But did u act lcly? or loud exhaust? :biggrin:
If my mom born me lokks lcly then can't do anything geh!!! He he...:biggrin:
If ride NA definately need big exhaust!!!
Ya they just want kopi money...

I believe if next time they did ths kind things again,
can v just ask them to give summon & request JPJ to send a letter for endorse...

Ori block what the hell they want to endorse...???:thefinger:
 

JackWaiKit

Known Member
Senior Member

JackWaiKit

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 9, 2008
262
5
1,518
www.friendster.com
They definately will summon for big exhaust...

Still risky to ask for summon leh!!!!

Better argue 1st then give 20 for drink!!!
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
NA must need big exhaust ah?? no wonder my car so slow... cos very small exhaust...:biggrin:
 

Mivec559

Known Member
Senior Member

Mivec559

Known Member
Senior Member
Oct 7, 2008
210
1
1,518
NA must need big exhaust ah?? no wonder my car so slow... cos very small exhaust...:biggrin:
haha ur slow means how slow??
me using 4G93 but no turbo oso using strd exhaust then can reach 190+ edi..
if 190+ still slow for u..then u need to change ur ride liao... ^^

anyways..if seen roab block..just chill and try think ideas of booming them back enuff liao.. ^^
if no ideas..just drive to the side off the engine and pop up the hood then try use the time to think properly wad will happen next ba..haha..this is wad i do everytime.. LOL:thefinger:
 

JackWaiKit

Known Member
Senior Member

JackWaiKit

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 9, 2008
262
5
1,518
www.friendster.com
NA must need big exhaust ah?? no wonder my car so slow... cos very small exhaust...:biggrin:
this is insane...
U know...nowadays Penang road block always prepare some RX-Z to chase those ppl who u-turn...

Zac,
U small exhaust Mivec can feel when changing hi cam?

Mivec 559,
Definate can go until >200...
but bigger exhaust shorter time to raise up ur speed mah!!!
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
Haa... i don't really care the top speed lah cos hardly race till that extend, more concern on the acceleration with better torque... My car looked totally original, no bodykit, no loud exhaust, only tinted and HID (can swap yellow dim light)... whenever kena block the officer don't even bother to look at me :thefinger: sometime felt hurt...:thefinger:

Im using 4-2-1 hotbits, 2.1" piping and s-flow exhaust similiar like perdana, the technician said the exhaust meant for 2.o vehicle one... Can feel the diff ofcos : ) but i never tried straight flow, perhaps it will have more pull, who knows... thinking to get one but my car already quite noisy now... :biggrin: alwys wake my dad up during night time, and my family always asked y my car so noisy, cos using hi comp piston and fully ported so the suction sound quite loud...

RX-Z able to catch up mivec meh? unless traffic jam or many car right?
 

Mivec559

Known Member
Senior Member

Mivec559

Known Member
Senior Member
Oct 7, 2008
210
1
1,518
haha but i haven floored my pedal yet le..edi 190+ and got no where to go liao..out of track liao..:smokin:
if floored..then can be aeroplane flying around jor..
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
Wah.. brother.. very action hor... hahahaa... i dare not say so cos still can see many turbocharged and hi performance while driving leh... :biggrin: anyway i still think my car have much much much room for improvement...
 

Mivec559

Known Member
Senior Member

Mivec559

Known Member
Senior Member
Oct 7, 2008
210
1
1,518
hmmm...when u using full ori exhaust includes all piping those hor..
wads the different with ur current exhaust system ar?? power got improve ma??
wads the diff between S-flow and straight-flow?? will makan minyak like usual o not or more than usual ma?
 

JackWaiKit

Known Member
Senior Member

JackWaiKit

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 9, 2008
262
5
1,518
www.friendster.com
They road block mah!!!
The police ride moto can ride 'siap siap' oh...

i can say exhaust is only paly main role for certain torque of rpm...

Zac exhaust will be exiting when 3-6k rpm since it isn't straight flow...
But anyway...just treat as what u have done as delight
 

deacon

Senior master debater
Senior Member

deacon

Senior master debater
Senior Member
May 5, 2005
1,167
33
3,148
KL
Just to share experience with my old mivec 1.8 gti.

Puspakom approved it after inspection. No need to provide letter unless you change the block (bottom end). You can use this information definitively and argue, but just make sure your car passes noise levels or you will give them something else to bug you over.
 

GSR06

Known Member
Senior Member

GSR06

Known Member
Senior Member
Dec 22, 2006
455
17
1,518
Wah, MIVEC is so powerful one.. I am scared liao:biggrin:

Bump: Wah, MIVEC is so powerful one.. I am scared liao:biggrin:
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
hmmm...when u using full ori exhaust includes all piping those hor..
wads the different with ur current exhaust system ar?? power got improve ma??
wads the diff between S-flow and straight-flow?? will makan minyak like usual o not or more than usual ma?
My ori exhaust? is wira 1.3... all i can say is... SANGKUT!!! low end and city drive superb... but after 90km/h can feel car very heavy... after change to current one, low end lose a bit, but mid to high feel much lighter... Makan fuel when using straight flow is because lose power during pick up and you will floor more to get it move...

All engine is not powerful when not been moded, and will be very powerful after fully moded, differentiate by brand and size is really meaningless... so far it's just nice for daily use...