Nissan Skyline GTR R34 on RON 95?

perthbrat

Active Member

perthbrat

Active Member
Oct 3, 2012
27
1
503
Kuala Lumpur
Hey skyline owners,
I'm planning to buy a nissan skyline gtr r34 soon hopefully. Anyways, if the car is stock with just maybe a power fc ecu, can it be tuned to run purely on RON 95? Has anybody done this on a GTR? Also, the reason why I'm asking this is because I noticed that in the States they use 91 Octane fuel for their skylines which is similar to our RON 95 here. Also is because RON 95 is cheaper :biggrin:

Hoping the Skyline Sifu's over here can answer my question :smile:
 

papagoines

Orang Tua
Senior Member

papagoines

Orang Tua
Senior Member
Feb 6, 2006
2,024
376
1,683
Rawang/Selangor

[PIMPIN]

2,000 RPM
Senior Member

[PIMPIN]

2,000 RPM
Senior Member
May 21, 2004
2,138
648
3,213
Short answer - can if desperate.

Just don't make it a habit and make sure you drive like a grandmother.
 

perthbrat

Active Member

perthbrat

Active Member
Thread starter
Oct 3, 2012
27
1
503
Kuala Lumpur
I'm no Skyline owner... but want to clarify that the States measure octane rating differently from us. Refer link below for an example of it

https://en.wikipedia.org/wiki/Research_Octane_Number#Examples_of_octane_ratings

fool me once too, until someone made me google them :listen:
Yea I have seen that before but the US uses (RON+MON/2). So roughly the 95 RON should be similar to 91 Octane

---------- Post added at 02:18 AM ---------- 6 hour anti-bump limit - Previous post was at 02:16 AM ----------

[PIMPIN];1064208798 said:
Short answer - can if desperate.

Just don't make it a habit and make sure you drive like a grandmother.
PIMPIN bro,
I believe that you are a GTR R34 owner? Is it possible to tune the ecu for RON95 use? Has anybody done it in Malaysia?

Thanks

---------- Post added at 02:27 AM ---------- 6 hour anti-bump limit - Previous post was at 02:18 AM ----------

Because the R34 GTR I'm getting is gonna be a little close to a daily driver. Not a weekend car kinda thing. If it can be tuned to RON95 then knocking wouldn't occur and it will be fine. Since the car is gonna be driven quite often then RON97 maybe a little expensive. Also looking for a stock one. No plans on modifying as it decreases reliability and practicality. Therefore, possibility of tuning the ecu to RON95? :smile:
 
Sep 16, 2008
2
4
1,503
can...im also waiting for end of the month to change my setup from 97 to 95..using power fc also..its not that significant power loss i think..beside..using the car as chick magnet not for performance..hahaha..im from 4g63 clan btw..tumpang lalu
 

perthbrat

Active Member

perthbrat

Active Member
Thread starter
Oct 3, 2012
27
1
503
Kuala Lumpur
can...im also waiting for end of the month to change my setup from 97 to 95..using power fc also..its not that significant power loss i think..beside..using the car as chick magnet not for performance..hahaha..im from 4g63 clan btw..tumpang lalu
Hey clu666ers,
Hahahah the R34 is a chick magnet for sure. Let me know about it man :biggrin:
 

V-Spec

Senior Member
Senior Member

V-Spec

Senior Member
Senior Member
Nov 28, 2003
1,861
170
5,163
R34 is a chick magnet? :confused:
 

frootloops

Known Member
Senior Member

frootloops

Known Member
Senior Member
May 28, 2009
413
58
1,528
I think it's the wrong car to be labelled as chick magnet....perhaps dick magnet? Guys are more into r34s
 

EvolutionZ

5,000 RPM
Helmet Clan
Senior Member

EvolutionZ

5,000 RPM
Helmet Clan
Senior Member
Aug 3, 2007
5,028
1,448
1,713
agreed....no chicks will like to ride in a bumpy, noisy and huge ride ....
they prefer smooth & quiet plus sleeky ride....e.g audi tt, scirocco, R8, carrera etc...
 

perthbrat

Active Member

perthbrat

Active Member
Thread starter
Oct 3, 2012
27
1
503
Kuala Lumpur
For JDM cars specifically I believe that R34s and Supras are chick magnets. Evos and Subies are not really chick magnets because of the 4 door sedan look I think. But the ultimate chick magnet from JDMs is gotta be the Honda S2000. They love the drop top lol.

Anyways back to the main topic any other R34 GTR owners know about tuning the ecu to RON95? Perhaps methanol injection+RON95?
 

ken yeang

6,000 RPM
Senior Member

ken yeang

6,000 RPM
Senior Member
Feb 2, 2006
6,618
1,327
1,713
chick magnet? Depends on what chick..

Some chick dont even know what car the are riding.....
Some other chicks, their car is better than the guys car. Paiseh la....
 

[PIMPIN]

2,000 RPM
Senior Member

[PIMPIN]

2,000 RPM
Senior Member
May 21, 2004
2,138
648
3,213
PIMPIN bro,
I believe that you are a GTR R34 owner? Is it possible to tune the ecu for RON95 use? Has anybody done it in Malaysia?
Yes, it is possible.

I used RON95 on the rare occasions I drove back to Perlis. Last I did that was a couple years back and not all petrol stations there had Shell V-Power nor were they open 24 hours so it wasn't like I had much choice.

I have however, driven my GTR with petrol which I bought for RM4 per litre and came in mineral water bottles. This was at Fraser's Hill but that's a story for another day right V-Spec?

:biggrin:
 

perthbrat

Active Member

perthbrat

Active Member
Thread starter
Oct 3, 2012
27
1
503
Kuala Lumpur
[PIMPIN];1064212423 said:
Yes, it is possible.

I used RON95 on the rare occasions I drove back to Perlis. Last I did that was a couple years back and not all petrol stations there had Shell V-Power nor were they open 24 hours so it wasn't like I had much choice.

I have however, driven my GTR with petrol which I bought for RM4 per litre and came in mineral water bottles. This was at Fraser's Hill but that's a story for another day right V-Spec?

:biggrin:
Dayum bro. RM4 per litre!!! Racing fuel? LOL
Btw, you can't push the car on RON95? Experienced any detonation before?
 

Temujin

1,000 RPM
Senior Member

Temujin

1,000 RPM
Senior Member
Nov 5, 2004
1,474
619
3,213
Selangor
Visit site
R34 is a chick magnet? :confused:


Abg V-Spec is a living example of an owner of a chick magnet R34. If you don't believe, please visit his harem.. eh.. I mean his office..


*cabuts!* :rofl:

---------- Post added at 02:38 PM ---------- 6 hour anti-bump limit - Previous post was at 02:37 PM ----------

I think it's the wrong car to be labelled as chick magnet....perhaps dick magnet? Guys are more into r34s


Eh.. i thought ur married bro? now i noe ur true intentions of having the 34..


*cabuts!* :rofl: