Search results

  1. B

    Wiring problem

    What just happened here?
  2. B

    Weld aluminium engine

    My engine very rare wor.. sr20ve 20v. Also just done full overhaul 1 year ago, very waste if change the block now. Current countermeausure is just custom add 1 more anchor to the engine mounting. So far so good la. My from engineering sense, it looks like it can last. :P
  3. B

    Weld aluminium engine

    Apparently need remove whole engine block, remove the insides and bring only the shell to the workshop only they can do. Cannot direct do while on the car apparently, due to they are afraid the heat generated might damage the engine internals like seals etc.
  4. B

    Weld aluminium engine

    Yup got my car back hehe. The mounting bracket was modded to anchor at 3 points instead of original 2 points now. So it should be ok.
  5. B

    Weld aluminium engine

    The holes are for my car front engine mount. I do not know how it happened. My mech told me about it when he was changing my clutch. He said it was already broken when he saw it, and my mounting still can tighten to the holes. However I want it repaired. I know it can be done, but where is the...
  6. B

    Weld aluminium engine

    Hi guys, my engine block mount bolt hole broke off. Engine is made of cast aluminium. Can this be welded back? Also which shop do i go to? Penang got recommendation? Thanks
  7. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    If its worn out, even after adjustment the taktak sound should still be there right? If after adjustment the sound gone, then after short time it came back again, possible its because the mechanic didnt tighten it to specifications
  8. B

    Recommend for me clutch

    So I broke my clutch. Its from from a 6 speed sr20ve nissan primera P12 gearbox. 24 spline, 9 inch clutch. My mechanic seems to have trouble finding the correct clutch kit set for me. Left in workshop 2 weeks already. Anyone have any recommendation? 70% city drive so prefer soft clutch with...
  9. B

    Food Talk...Eat, Eat & Eat.

    You panjat the tree ah? Or take long pole jolok jolok
  10. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    Yeah its rare but available in nissan fb groups if you asked around. Also i found one nissan primera p12 halfcut ready at nearby halfcut shop already. Worse come to worse, I buy the halfcut lol
  11. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    The torque i remember no change. Around almost 20 also. I remembered 19.88 only haha because i love number 8 lol. Original factory hp is 204hp. After tuning get 225hp. So just up 21 hp, didnt reach 36% la. 3rd dyno just up whp slightly only. Should be 187 whp. Then my calculation i take 187 whp...
  12. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    From the same car that comes with my engine. The gearbox is from nissan primera P12, 6 mt speed.
  13. B

    FUEL INJECTOR CLEANER

    My friend used the techron cleaner once, then he complain his fuel consumption become high after that. I told him shouldnt be...but he said after use that only his fc become higher. If there is a mechanic shop that can dismantle and clean your injectors using the injector cleaner machines is...
  14. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    This not latest one haha. I got one more. I dyno 3 times d. One before overhaul. One after overhaul and tuning. 3rd round another fine tuning with fpr. 2nd and 3rd round same place dyno.
  15. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    6 speed manual
  16. B

    Engine transplant to turbo engine..

    I still cannot believe wira 4G93T lose to preve turbo hahaha. Always saw these type of mods getting 8 seconds for stock engine in a wira.. preve is 9.X seconds..
  17. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    Unlike other NA cars, this neo VVL engine gain quite a bit with bigger flow exhaust according to nissan forums. Sweet spot for daily drive is around 2.5 inch apparently for overall gains. Peak hp go with 3.0 inch. Average getting around 10-15 whp extra with just bigger flow exhaust system, not...
  18. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    Yup as long as we happy haha. My dyno graph very smooth one. Me very like but vvl open higher up at 6500 rpm like that. If open at normal 5500 rpm, will have a dip at the graph then only increase back.
  19. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    I look at his previous dyno on manual stock cars. Most whp are lower by 20-25% of the advertised hp. Thats y i only add 20%
  20. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    Others are minor mods like exhaust and pod air intake. Actually i think my dyno can go up higher because my exhaust piping is 2.3 inch, but muffler outlet is only at 1.7 inch. From research my engine loves 2.5-3.0 inch. 2.5 inch gets overall better power, 3.0 inch gets higher peak top power...
  21. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    No la dyno is on wheel. Then i just +20% estimate then come at crank d lo. I see myvi 1.3 manual also lost around 22% when see at the wheel hp
  22. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    My 225hp i already converted it to crank wheel power so I can compare to my original engine rated 204hp haha. Engine is stock but done full overhaul recently. Interior not stripped, like normal car with all spare wheel and tools inside. Maybe is due to my light chassis and fat torque from low...
  23. B

    Engine transplant to turbo engine..

    Should be easily potong preve also le when cruising.. got dyno tune your engine before? Maybe losing power somewhr..its just a preve turbo (opppsss)
  24. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    You need to buy railing too and the railing will be expensive. Around RM400 for front 1 set not including installation. Try to find a secondhand RX8 good condition seats. One set front left and right around RM600-RM700 only, with railing. It is very comfortable, can adjust height too unlike the...
  25. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    I have the acceleration time. Dyno need to dig out the graph at my parent's house. Torque around 19.88 kg-m if not mistaken.
  26. B

    Engine transplant to turbo engine..

    Eh 93T can lose to a preve turbo? Impossibru
  27. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    The sr20ve 20v is super rare, the normal sr20ve is not too rare la. I saw 2 units of the normal ones at halfcut shop last month. I have the sr20ve 20v in the light weight sentra b13. After tuning with piggyback got around 225hp. Best time 5.8 seconds zerotohundred.
  28. B

    Rm8k Wira ownership experience-A long way to go

    Wan cheaper with higher power for non turbo engine? SR20VE je. Take the 20V version, 204 hp factory stock. But nissan la. Honda still have more aftermarket support tho.
  29. B

    Perdana v6 : Road to 300whp.... and beyond

    Fuh you really takes care of your car eh. Thumbs up!
  30. B

    China oxygen sensor

    Just checked. No way to remove the pin without special tool. Anybody knows which car model is using 3 wires O2 sensor? I checked perodua, proton, toyota, honda all not using 3 wires.
  31. B

    China oxygen sensor

    Yeah i did search..the connector memang only nissan use. And nissan rarely use this connector except for some jdm nissan like the primeras. I tried to push the connecting pin out from the socket, macam cannot without breaking something.. If can, then i will just buy any brand 3 wire oxygen...
  32. B

    China oxygen sensor

    Anybody tried buying china oxygen sensor before? Anyone bought before and is it ok? I tried to find new oxygen sensor for my car, its a nissan primera P12 engine. The sensor connector is light blue color, with 3 wires. Couldnt find original or branded oem sensor. All i can find is china brand...
  33. B

    Driveshaft rebuild shop

    Maybe finding a used driveshaft from a chop shop is better? Waja driveshaft is abundant I think, and chop shop also have warranty.
  34. B

    Oxygen voltage high

    What wire extension? Extension for the oxygen sensor?
  35. B

    Oxygen voltage high

    Most probably there are leaks when installing the new extractor, or the oxygen sensor spoilt due to poor handling when installing the new extractor. Dont think is your ecu problem
  36. B

    NA to Evo 4 turbo

    Haha, after mco is ok too.
  37. B

    NA to Evo 4 turbo

    Yeah yeah, mamak session on me if he comes hehe
  38. B

    NA to Evo 4 turbo

    Problems with the 4wd conversion? Or because illegal?
  39. B

    NBTD - I'm BORED

    Works fine on my andriod phone~
  40. B

    NBTD - I'm BORED

    Yup. But also maintain the bottom feature so people can go to other page after reading the current page.
  41. B

    NBTD - I'm BORED

    The colors are nice. Feels more updated. Being able to jump to other pages from the top page would be nice. Now i have to scroll to bottom of the page before being able to jump to the last page in a topic.
  42. B

    NA to Evo 4 turbo

    I think if the rims are painted black it will look more badass lol. I was searching for a wira AWD, but they say jpj easily can check. Just need to bend down see the rear can know already. Then car will kena sita..damn scary wei.. Also wira's are quite famous for 4wd conversion hence why if the...
  43. B

    NA to Evo 4 turbo

    If no potong and weld, should be legal right? If can, wan get a somewhat legal car. Heard jpj roadblock very like to inspect modified proton cars, especially with intercooler lol. Ohhhh If and when you come penang, please tell me. I also wish to try your perdana evo. I am after wira because i...
  44. B

    NA to Evo 4 turbo

    Done the awd conversion? Is it legal though?
  45. B

    NA to Evo 4 turbo

    Haha yeah i would like to meet you also. But you are not from penang right?
  46. B

    NA to Evo 4 turbo

    Haha its cool. Anything wrong, i guess parts are still plenty for evo engines. Yeah the engine is old, probably due for full overhaul which i had done for my previous and current motors, the 4age 20v blacktop and my current sr20ve 20v. Maybe i should let this waja evo go and look for a...
  47. B

    NA to Evo 4 turbo

    Haha yeah its true im i'm a noob in turbocharged cars. 1. He told me its not potong sambung as he used the whole evo 4 wiring. He took the whole halfcut. 2. What kind of problems when boosted? He said no problem with boosting.. 3. For me all older protons have the handle breaking issues. Evo...
  48. B

    NA to Evo 4 turbo

    Non taken haha. Yeah i read about your horror stories with your 1jz bmw, hence why i am asking here about this turbo car. Currently from the video he shows he, the car does idle right but again its just a 20 seconds video. I myself owned a modified car. A relatively stock sr20ve 20v engine in a...
  49. B

    NA to Evo 4 turbo

    I somehow prefer a 4 door. And this waja is cheaper than satria neo evo too, only at around rm13k. Check out his car at mudah, proton waja evo 4. Yellow engine bay, black waja
  50. B

    NA to Evo 4 turbo

    If u go to mudah and type in proton waja evo 4, his will be only car come up. Engine bay is yellow color. U looking at the same car?