Restoration Progress of Soichiro Honda's Gem, 1965 Honda S600

Discussion in 'Honda' started by Kevin Lee, Aug 28, 2009.

  1. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    I got inspired by the owner of this car below, Tony and decided I should do the same.

    ’70s Nissan 240Z Project: Saving the Old Lady? | Zerotohundred.com

    [​IMG]

    It is the car you drive in Gran Turismo 4, the almighty Honda S600.

    This would be my first restoration project, from rust to shiny.

    here are the specs of the car:

    Engine: 4-cylinder, 606cc (37.2 cu in), bore 54.4 mm (2.15 in), stroke 65 mm (2.56 in) 4-stroke, water-cooled, in-line, inclined 45°, compression ratio 9.5:1, 4-carburettor, DOHC, pressure oil pump lubricated roller bearing crankshaft journals and big end.

    Performance: 57 ps/8,500 rpm, torque 5.2 kg-m (37.6 ft-lb/5,500 rpm, max. speed 145 kph, (90 mph), fuel consumption 15 km/liter (42.3 mi/imp gal, 35.5 mi/US gal) with 2 passengers on level road at contant 100 kph (62 mph) speed, turning radius 4.3 meters (14.1 feet).

    Transmission: Floor shift, 4 speeds forward, 1 reverse, synchromess on 2nd, 3rd and top.

    heres the pics of the car im gonna tow back to my town.

    [​IMG]
    [​IMG]

    I would need help sourcing for this car, would appreciate great help if any forumers can help, thanks
     
  2. JINEIL2EN

    JINEIL2EN Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Sep 6, 2004
    Messages:
    15,331
    Likes Received:
    525
    wanna sell off..??
     
  3. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    new pics of the honda s600

    taken by nikon d80 dslr

    [​IMG]
    rear shot
    [​IMG]
    rear window with rubber lining
    [​IMG]
    front windscreen with chrome bits and rubber lining
    [​IMG]
    glove compartment
    [​IMG]
    center dash with volt meter and fuel gauge
    [​IMG]
    rev + speedometer. notice its in miles and 11,000rpm clock
    [​IMG]
    old school 2 point seatbelts tk-800 by takata kojyo
    [​IMG]
    driver to the left view
    [​IMG]
    rear boot view
    [​IMG]
    side profile
    [​IMG]
    original 5 spoke steel rims with missing hub caps
    [​IMG]
    honda s600 engine, modified with datsun 120y carb bracket
    [​IMG]
    left view of the honda s600 engine
    [​IMG]
    honda s600 front view
    [​IMG]
    honda s600 bonnet front view
    [​IMG]
    honda s600 badge
    [​IMG]
    honda s600 front bonnet
     
  4. bien335

    bien335 5 Year | Silver

    Joined:
    Aug 3, 2009
    Messages:
    1,819
    Likes Received:
    48
    rare gem!

    give it a good rub down, and it'll be shining!

    good luck on the restoration works, sir.

    this is one project I would like to keep reading.
     
  5. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    thank you, look forward to more updates. i have recently purchased the original keihin side draft quad carb from australia. it costs rm2200 for the unit plus shipping, damn. reasons i have to sell my neo now. restoring is an expensive hobby!

    please pass this link to everyone whos interested to buy a car. its been taken care by me, a proper car enthusiast.

    http://www.zerotohundred.com/newfor...on-satria-neo-06-high-line-1-6-automatic.html

    [youtube]oY5Uw9aUKLs[/youtube]

    honda s600 driven by jensen button, notice how the sound resembles the modern vtec

    [youtube]KSlILEdxum8[/youtube]

    honda s600 driven in long beach autokhana
     
  6. freeman1314

    freeman1314 Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Oct 7, 2008
    Messages:
    204
    Likes Received:
    4
    Hey Kev, thanks for leaving a msg at my blog.
    Good luck in your restoration project, really very rare car and certainly a piece of rare gem.
     
  7. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    thanks, i believe ur juztin? thanks for commenting, really appreciated. wanna see ur honda one day
     
  8. freeman1314

    freeman1314 Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Oct 7, 2008
    Messages:
    204
    Likes Received:
    4
    My humble hatch is nothing compared to your grandfather of s2k.
    Do post moar pics:adore::adore:
     
  9. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    lol, but the eg will be classic soon, considering it fought with the ae86 in gunma! lol, initial d is gonna make ur car evergreen, none knows about my car, except people who has passion over honda. i was just darn lucky to have spotted the car in bedong, near sg petani, lol!
     
  10. jombiee

    jombiee Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Feb 7, 2005
    Messages:
    953
    Likes Received:
    13
    wow the Honda emblem in red !! subscribed !!
     
  11. freeman1314

    freeman1314 Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Oct 7, 2008
    Messages:
    204
    Likes Received:
    4
    This car was found in bedong and towed all the way to Kampar ?
    I'm living at sungai petani and go to bedong quite often but neva seen it before. Really lucky you.
     
  12. aalto

    aalto Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Dec 31, 2004
    Messages:
    406
    Likes Received:
    93
  13. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    yeah, theres an antique car dealer right opposite of balai polis in bedong, the dealer shops name is siak hai. there is also the sunbeam alpine and vw type 141 buggy over there. theres a mini cooper and old school toyota corona as well, have a good and look at it!

    yeah i have been there. informational brochures are there. ive printed a couple for my mech as references. thanks for the heads up
     
  14. BLANk

    BLANk Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Dec 28, 2007
    Messages:
    1,750
    Likes Received:
    6,757
    fuh...this honda S600 is rare...really rare~~~~

    btw,glad to see that got another olskool lover member in here...the outcome must be awesome after restoration...keep it up bro!!!

    restoration an old classic car really need a lot of patient,time,power and etc...the most important is $...without it,everything during the restoration will stop...
     
  15. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085

    thanks for the support!

    it seems my carburetor is here already but post office is closed and the item is 11.5kg in weight, so i have to pick it up tommorow, damn!
     
  16. BLANk

    BLANk Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Dec 28, 2007
    Messages:
    1,750
    Likes Received:
    6,757
    Kevin Lee:haha...ur welcome~~~im a olskool car lover too...hehe

    can't wait to see the keihin side draft carbie...must be bling bling~~~

    btw,bro...got question to ask you...does it come along with the manifold,fiber adapter,throttle linkage and etc?how bout the carb jetting?its ready tune for ur S600 engine?
     
  17. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    i picked it up off ebay, so i have to see whats in the box! will snap pictures, the car only came with the engine and a datsun 120y adapter, damn shame

    i just came back from vietnam, saw the grandpa to the civic, lol, the honda n360, haha, damn rare indeed!

    from N360 to FD2 c segment sedan, boy the car has grown over 50 years

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Kevin Lee

    Kevin Lee 5 Year | Silver

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1,677
    Likes Received:
    1,085
    arrival of the quad keihin side draft carburetor from land of oz!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. YellowFlash

    YellowFlash Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Sep 28, 2009
    Messages:
    306
    Likes Received:
    33
    wow...really very old school car...hope you can complete your masterpiece and then show it to us :)
     
  20. chiewwl

    chiewwl Senior Member
    Senior Member

    Joined:
    Aug 27, 2007
    Messages:
    332
    Likes Received:
    13
    hmm.. a yuppie car on yesteryears??
     

Share This Page